چک لیست انتخاب نرم افزار OKR

چک لیست جامع انتخاب نرم افزار OKR مناسب

ابزار مناسب OKR می‌تواند به شما کمک کند تا به پذیرش عالی OKR و تسریع در رشد کسب‌وکار برسید . آکادمی بهبود کسب و کار بهین استار برای انتخاب یک نرم‌افزار OKR برای سازمان، چک‌لیست جامع زیر را که در 8 بعد دسته‌بندی‌شده است را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند. چک لیست انتخاب نرم افزار OKR را باهم مطالعه کنیم.

تنظیم و مدیریت OKRها

  • امکان تنظیم، مدیریت، ردیابی و بررسی OKR ها در سطوح مختلف (شرکت، بخش، تیم، فردی)
  • گزینه‌ای برای تنظیم OKR های کوتاه‌مدت و بلندمدت
  • در دسترس بودن نمونه‌های OKR برای بخش‌های مختلف و سفارشی کردن و الهام گرفتن
  • توانایی پیوند دادن OKRها به اهداف و ابتکارات کسب‌وکار خاص
  • امکان تراز کردن OKRها با اهداف اصلی به‌عنوان نتایج کلیدی یا هدف همسو
  • امکان ایجاد پروژه‌ها و وظایف و پیوند آن‌ها به OKR
  • گزینه‌ای برای تنظیم نتایج کلیدی و متریک‌های سفارشی
  • گزینه‌ای برای جستجو و فیلتر کردن OKR بر اساس مالک، انواع هدف و وضعیت
  • گزینه‌ای برای تعیین اهداف و ضرب‌الاجل‌های مبتنی بر زمان
  • گزینه‌ای برای تنظیم OKR های خصوصی و عمومی
  • گزینه‌ای برای کپی کردن OKR
  • گزینه‌ای برای اختصاص مالکان و همکاران به OKR های خاص
  • امکان ایجاد KPIهای تیمی، شرکتی و فردی و ارتباط با OKR

تنظیم و مدیریت OKR ها

  • امکان تنظیم، مدیریت، ردیابی و بررسی OKR ها در سطوح مختلف (شرکت، بخش، تیم، فردی)
  • گزینه‌ای برای تنظیم OKR های کوتاه‌مدت و بلندمدت
  • در دسترس بودن نمونه‌های OKR برای بخش‌های مختلف و سفارشی کردن و الهام گرفتن
  • توانایی پیوند دادن OKRها به اهداف و ابتکارات کسب‌وکار خاص
  • امکان تراز کردن OKRها با اهداف اصلی به‌عنوان نتایج کلیدی یا هدف همسو
  • امکان ایجاد پروژه‌ها و وظایف و پیوند آن‌ها به OKR
  • گزینه‌ای برای تنظیم نتایج کلیدی و متریک‌های سفارشی
  • گزینه‌ای برای جستجو و فیلتر کردن OKR بر اساس مالک، انواع هدف و وضعیت
  • گزینه‌ای برای تعیین اهداف و ضرب‌الاجل‌های مبتنی بر زمان
  • گزینه‌ای برای تنظیم OKR های خصوصی و عمومی
  • گزینه‌ای برای کپی کردن OKR
  • گزینه‌ای برای اختصاص مالکان و همکاران به OKR های خاص
  • امکان ایجاد KPIهای تیمی، شرکتی و فردی و ارتباط با OKR

پیگیری پیشرفت

  • امکان انجام پایش های خودکار
  • گزینه‌ای برای ردیابی پیشرفت در برابر نتایج کلیدی خاص به‌عنوان٪، عدد، ارز
  • امکان مشاهده پیشرفت در سطوح مختلف (شرکتی، بخش، تیمی، فردی)
  • گزینه‌ای برای تنظیم یادآورهای خودکار و اعلان‌ها برای به‌روزرسانی OKR
  • گزارش خلاصه OKR برای شناسایی پرچم‌های قرمز
  • گزارش‌های روند برای OKR و KPI – برنامه‌ریزی‌شده در مقابل واقعی
  • امکان همگام‌سازی پروژه‌ها و وظایف از ابزارهای مدیریت پروژه با ادغام بومی و پیگیری پیشرفت در زمان واقعی
  • امکان تنظیم وضعیت برای OKR به‌عنوان عقب، در معرض خطر و در مسیر
  • امکان به اشتراک گذاشتن متن در مورد پیشرفت در OKR
  • امکان انجام پایش OKR های تاریخ گذشته
  • ردیابی KPIها در زمان‌های هفتگی، ماهانه، فصلی یا سالانه
  • امکان به‌روزرسانی OKR ها
  • توانایی برقراری ارتباط مستقیم OKR ها

بررسی پیشرفت

  • امکان ایجاد آهنگی از بررسی‌های کسب‌وکار
  • گزینه‌ای برای همگام‌سازی خودکار OKR ها در داشبورد کسب‌وکار
  • گزینه‌ای برای همگام‌سازی خودکار KPI ها/نمودارها در داشبورد کسب‌وکار
  • امکان سفارشی کردن داشبورد بر اساس نیاز شما – گزینه‌ای برای ایجاد داشبوردهای بررسی متعدد – هفتگی، ماهانه، فصلی
  • گزینه‌ای برای افزودن و اختصاص موارد قابل انجام
  • امکان ارائه و اشتراک‌گذاری داشبورد کسب‌وکار
  • گزینه‌ای برای بررسی‌های عملکرد – 360 درجه، خود و مدیر

مدیریت کاربری و سازمانی

  • امکان افزودن و مدیریت کاربران و مجوزها
  • گزینه‌ای برای راه‌اندازی و مدیریت چندین گروه و بخش در مقیاس
  • گزینه‌ای برای ذخیره داده‌ها برای مدت‌زمان دلخواه
  • امکان اختصاص OKR به کاربران یا تیم‌های خاص

امنیت

  • رمزگذاری داده‌ها برای اطلاعات حساس
  • امکان راه‌اندازی و مدیریت کنترل‌های دسترسی کاربر
  • گزینه‌ای برای احراز هویت چندعاملی و SSO
  • مطابقت با استانداردهای امنیتی خاص صنعت (HIPAA، SOC2، و غیره)
  • انطباق با GDPR
  • ممیزی‌های امنیتی و به‌روزرسانی منظم

ادغام‌ها

  • ادغام با ابزارهای همکاری اصلی (مانند Slack، Microsoft Teams)
  • ادغام با پلتفرم‌های HRIS (مانند Darwinbox، Zoho People، Bamboo HR)
  • ادغام با سایر پایگاه‌های داده (به‌عنوان‌مثال Hubspot، Asana، Jira، Notion، Google) برای به‌روزرسانی خودکار KR
  • در دسترس بودن ادغام SSO (به‌عنوان‌مثال، Google، Outlook، Okta)
  • گزینه‌ای برای ادغام API با گردش کار موجود
  • امکان خروجی داده‌ها به سیستم‌ها یا پلتفرم‌های دیگر

پشتیبانی

  • در دسترس بودن پشتیبانی مشتری (به‌عنوان‌مثال، ایمیل، چت زنده)
  • در دسترس بودن یک مدیر کاربری اختصاصی
  • دسترسی به پایگاه دانش یا اسناد کاربر
  • به‌روزرسانی منظم نرم‌افزار و رفع اشکال
  • در دسترس بودن منابع آموزشی و حضوری

اگر حداقل 90 درصد چک‌لیست را علامت زده باشید و فکر می‌کنید که به‌اندازه کافی خوب است، دوباره فکر کنید! یافتن ابزار مناسب OKR می‌تواند موفقیت بزرگی برای کسب‌وکار ایجاد کند.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *